Contributie
De contributie wordt normaliter begin februari geïnd voor het dan lopende kalenderjaar voor degenen die een machtiging voor automatische incasso hebben afgegeven. Voor leden die hierna nieuw worden ingeschreven, volgt de incasso in de loop van het kalenderjaar. Automatische incasso is de meest gemakkelijke manier voor u en voor ons. Mocht u hiervan geen gebruik willen maken, dan ontvangt u in de loop van februari een mail met het verzoek om de contributie zelf over te maken. Degenen waarvan wij geen mailadres hebben, ontvangen een nota in de brievenbus.
De contributie bedraagt (peil 2023) € 22 per lid, gastleden betalen € 11.

Acceptgiro verdwenen:
Mocht u in het verleden per acceptgiro hebben betaald ,verzoeken wij u vriendelijk doch dringend uw betaling voortaan via een automatische incasso te laten verlopen.  Dit is voor u gemakkelijk en het bespaart ons  veel werk en kosten.

van de ledenadministratie:
Regelmatig blijkt dat de gegevens in ons ledenbestand niet actueel zijn. Dit kan heel vervelend zijn voor u en ons. Bijvoorbeeld de bezorging van nieuwsbrieven en het magazine gebeurt dan op een onjuist adres. Wij verzoeken u om adreswijzigingen en wijziging in de lidmaatschapsrechten (bijvoorbeeld bij overlijden) aan de ledenadministratie door te geven.

Ook blijken e-mailadressen vaak niet meer actueel of niet ingevuld te zijn in ons ledenbestand. Het gemak van een e-mailadres bleek in 2021 bij de Rabosupportactie, toen wij via de e-mail een herinnering konden sturen. Ook bij bijvoorbeeld het niet doorgaan van activiteiten bespaart dit veel werk in bellen en/of bezorgen. Beschikt  u over een emailadres  of wilt u de mail op een ander adres ontvangen, dan vragen wij u vriendelijk om ons dit via onze website (onder: ledenservice/aanmelden e-mailadres) te melden.  Wij zorgen voor verwerking in het ledenbestand. Via deze link kunt u de pagina ook rechtstreeks bereiken.

Bij voorbaat bedankt voor uw medewerking.

        Voldoende redenen om lid te worden:

  • Tien keer per jaar het magazine KBO/PCOB, boordevol leuke en interessante informatie en voordelen voor senioren.
  • Wij zorgen voor behartiging van uw belangen. Wij maken ons sterk voor een goede en betaalbare gezondheidszorg, pleiten voor uw inkomen, pensioen en koopkracht en besteden aandacht aan wonen, mobiliteit en vervoer en dat de senioren worden gehoord bij overheid en in de politiek.
  • Deelnemen aan activiteiten in uw eigen woonplaats; ontmoeten, ontspannen en ontwikkelen.
  • Zelf als vrijwilliger aan de slag; laat uw talent niet verloren gaan en blijf actief! Er is voor ieder wat wils.
  • Voor hulpvragen in uw gemeente kunt u terecht bij de Vrijwillige Ouderenadviseurs, zij helpen u de weg te vinden op het gebied van bijvoorbeeld de WMO.
  • Hulp bij het invullen van uw belastingaangifte door getrainde vrijwilligers.
  • KBO-servicelijn; hier kunt u terecht met uw vragen over wonen, zorg, gezondheid, maar ook voor juridische zaken.
  • Ledenvoordeel in de vorm van een voordeelpas en aantrekkelijke kortingsacties op: collectieve ziektekostenverzekering bij Zilveren Kruis Achmea, energietarieven Nederlandse Energie Maatschappij, rijbewijskeuring en elk seizoen dagjes uit.

Lid worden:
Nieuwe leden kunnen zich aanmelden bij
Dhr. Frans Simons. Tel: 0485-513333
Dit kan per e-mail via: ledenadministratie@kbogennep.nl
of vul onderstaand formulier in.

Opzegging lidmaatschap / overlijden:
Wilt u uw lidmaatschap wijzigen of beëindigen dan dient u dit voor 1 december van het lopende jaar schriftelijk of telefonisch door te geven aan de heer Frans Simons (tel. nummer: 0485-513333) die de ledenadministratie verzorgt. U wordt verzocht de ledenpas bij het beëindigen van uw lidmaatschap bij uw contactpersoon (zie de lijst elders op deze website) in te leveren. Indien er sprake is van een sterfgeval vragen we een nabestaande ons dat zo spoedig mogelijk te melden. Het lidmaatschap wordt dan wordt per datum van overlijden beëindigd.

Ook blijken e-mailadressen vaak niet meer actueel of niet gevuld te zijn in ons ledenbestand. Het gemak van een e-mailadres bleek in 2021 bij de Rabosupportactie, toen wij via de e-mail een herinnering kond sturen. Ook bij bijvoorbeeld het niet doorgaan van activiteiten bespaart dit veel werk in bellen en/of bezorgen. Beschikt  u over een emailadres  of wilt u de mail op een ander adres ontvangen, dan vragen wij u vriendelijk om ons dit via onze website (onder: ledenservice/aanmelden e-mailadres) te melden.  Wij zorgen voor verwerking in het ledenbestand.

Via deze link kunt u de pagina ook rechtstreeks bereiken.

Bij voorbaat bedankt voor uw medewerking.

    Vul hier uw gegevens in
    Dhr.Mevr.

    Naam (verplicht)

    Voorletters (verplicht)

    Roepnaam (verplicht)

    Straat en huisnummer (verplicht)

    Postcode (verplicht)

    Plaats (verplicht)

    Telefoon (verplicht)

    Geboortedatum (verplicht)

    Jouw e-mail (verplicht)

    Automatische incasso (verplicht)
    JaNee

    Bankrekeningnummer (verplicht)

    Lid van andere KBO (verplicht)
    JaNee

    Bij ja, vul dan hier lidnummer in (verplicht)

    Hobby’s

    .

    Betreffende uw partner

      Dhr.Mevr.

      Naam (verplicht)

      Voorletters (verplicht)

      Roepnaam (verplicht)

      Straat en huisnummer (verplicht)

      Postcode (verplicht)

      Plaats (verplicht)

      Telefoon (verplicht)

      Geboortedatum (verplicht)

      Jouw e-mail (verplicht)

      Automatische incasso (verplicht)
      JaNee

      Bankrekeningnummer (verplicht)

      Lid van andere KBO (verplicht)
      JaNee

      Bij ja, vul dan hier lidnummer in (verplicht)

      Hobby’s